zondag 1 januari 2006

Reclamegod

Intro van het boek:
De hedendaagse maatschappij heeft een enorm hoge door loopsnelheid. Ideeën, producten en diens ten volgen elkaar in een moordend tempo op en de wereld wordt kleiner door de nieuws te informatietechnologieën. De ontwerp- en reclamewereld gaat hier hard in mee en weet telkens weer een sense of urgency te creëren bij de consument om vooral dat product af te nemen. Daarbij ligt de nadruk steeds meer op het imago in plaat s van product kwaliteit en innovatie. De uitersten van de normen en waarden, geworteld in de maatschappij, worden hier opgezocht en onethisch gedrag wordt hier niet geschuwd. Met enorme budget ten beïnvloeden de aanbieders in sterke mate het koopgedrag van de afnemers waarbij de reclame, vergelijkbaar met een religie, wordt gesetteld in de geesten van de argeloze aardbewoner.
Zijn wij ons allen echter bewust van de aanwezigheid van deze
reclamegod?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten